top of page
Фото автораSTO NA PECHERSKE

Моторне мастило

Поговоримо про моторне масло: долити непотрібно замінити. Cтавимо розділові знаки.

Всім відомо, що моторне масло є життєво важливим компонентом безперебійної роботи двигуна автомобіля. А справжній автомобіліст, якому автівка не просто засіб пересування, а й друг, товариш та брат, завжди відповідально ставиться до міжсервісної перевірки рівня та стану масла в двигуні. Така перевірка може запобігти передчасному зносу двигуна, а, відповідно, і зайвим витратам на ремонт. Бо, підтримуючи оптимальний рівень та стан масла, «якісне життя» двигуна значно подовжується.

Складності при самостійній перевірці рівня масла не повинно виникнути навіть у автомобіліста-новачка. Як саме зробити виміри, допуски кількості, кольору та вигляду масла, як долити або необхідність заміни – все це детально написано в інструкції з експлуатації кожної машини.


Що повинно насторожити?

По-перше - рівень масла. Якщо двигун вашого авто «зголоднів» і масло за рівнем меншає «на очах» (не беремо до уваги надшвидку їзду, гірські мандрівки, перевантаження), зверніть увагу на місце зупинки- жовтувато-коричнева пляма може вказувати на витік моторного масла. Часто витік масла супроводжується і характерним димом.

Причини:

a. Ущільнювач на трамблері .

Самостійно поміняти кільце досить нескладно, головне – правильно після заміни виставити кут запалювання. Ситуація може бути ускладнена затіканням масла всередину трамблера. Симптоми: тріск підшипника і різке, неухильне зниження працездатності деталі. Тоді трамблер треба розібрати, зачистити і поміняти підшипник з сальником. У самостійному виконанні ремонт можливий не на всіх марках.

b. Сальники.

Зовні їх стан не оціниш, потрібно згадувати, коли сальники змінювалися в останній раз. Проблема може бути як на колінчастому, так і на розподільному валу. Якщо так, необхідно міняти швидше, особливо якщо ГРМ ремінний, а не ланцюговий: потрапляючи на привід, масло руйнує ремінь, і навіть після ретельного протирання довго не прослужить. В такому разі разом з сальниками настійно рекомендується міняти і ремінь.


c. Прокладка кришки клапанів.


Гумка може стояти роками – поки не розтріскається від часу або не буде знята для ремонту, а назад посаджена без герметика. Візуально протікання визначається з легкістю – сліди олії на зовнішній стороні двигуна. Коштує досить не дорого, змінюється протягом 10 хвилин без заїзду в автосервіс.

d. Прокладка піддону.

Причини виходу з ладу – знос або фізичне псування (наприклад, удар по піддону). Коштує дорожче, ніж гумка для клапанної кришки, але все ще доступно. У більшості випадків піддається самостійної зміні. Виняток – деякі моделі повнопривідних позашляховиків, де потрібно демонтувати КПП або розбирати редуктор.

e. Датчик, а саме – вимикач, що спрацьовує при аварійних значеннях тиску масла. Розташований майже на всіх моделях над фільтром, картину течі дає ідентичну пропуску рідини через масляний фільтр, у зв'язку з чим останній нерідко змінюється кілька разів. Затягувати датчик абсолютно безрезультатно, він підлягає лише заміні.

f. Заглушка розподільного валу.

Зустрічається на 2-хвальних двигунах B-серії або на одновальних без трамблера. Пропускати масло починає ущільнювальне кільце, але міняти треба всю кришку. Вона буває пластмасовою та гумовою; друга дорожче майже в 10 разів, але тримається набагато довше. Пластик міняється легко - виймається викруткою, а на його місце вставляється «на око» нова пробка. Гумова ж має бути поставлена точно.

Треба пам’ятати, що усувати причини течії масла треба якомога швидше.

По-друге- колір та стан масла. Якщо масло за пробігом ще не час міняти, але, на Ваш погляд, вигляд у нього досить дивний- зернисті примішки, колір змінився на темний, непрозорий часто причиною цього буває низька його якість. Деякі виробники, намагаючись зменшити витрати на виробництво мастильних матеріалів, економлять на спеціальних присадках до нього. Таке масло, контактуючи з повітрям, окислюється й темніє.

Потемніє моторне масло і у випадку сильного забруднення двигуна, використання палива поганої якості або забудькуватості автолюбителя, який не змінив масляний фільтр під час заміни масла.

Більш небезпечною є ситуація, коли масло продовжує зберігати свій первісний колір після тривалого строку експлуатації. Причиною тому – не відсутність забруднень в двигуні, а низька якість моторного масла, яке просто не справляється зі своєю функцією очищення. Якщо масло залишається чистим протягом всієї експлуатації, то його постійна чистота вказує на те, що продукт не виконує функцію очищення. Якщо після нього залити якісне масло від перевірених виробників, воно швидко набуває темного забарвлення. Йому доведеться розбиратися зі всім брудом, який залишився від неякісного продукту.

Головне запам’ятати, що темний колір масла (але не чорний) – ще не привід для тривоги. Якщо тиск масла та його рівень у системі змащення залишаються в межах норми, двигун не перегрівається та не спрацьовує датчик Check Engine, продовжуйте експлуатацію автомобіля, пам’ятаючи про планову заміну моторного масла, яка у різних автомобілів становить від 5 до 20 тис. км.

По-іншому йде справа, коли масло не темніє, а чорніє. Визначити це не складно, якщо після витирання масляного щупа залишаються чорні розводи, то це говорить про те, що масло згорає в двигуні. Найчастіше це відбувається, коли поршнева група вже достатньо зношена. Тоді ще можна відчути характерний для цієї поломки запах «гарі».

Надлишки бензину, що не здетонували в циліндрах двигуна, потрапляючи в масло, змінюють склад і роблять його непридатним до подальшого використання. Разом з цим спостерігається зниження потужності двигуна, підвищення витрати палива та більш інтенсивний знос двигуна. У цьому випадку рекомендуємо задуматися про ремонт.

Так само, причиною почорніння може бути і перегрів масла в двигуні. При неправильно обраній в’язкості та частій експлуатації на високих обертах, масло працює на межі своїх можливостей і починає закипати. При високій температурі масло розчиняє в собі всі шкідливі домішки, у результаті чого, колір масла може ставати чорним, а не темним. Подальша експлуатація на такому маслі недоцільна, так як воно не тільки не володіє очисними властивостями, але і навпаки, може призвести до несправності масляного насоса та інших агрегатів.

Виявивши ж на щупі замість масла густу чорну масу або рідку масляну емульсію, негайно вирушайте в сервісний центр – двигун вашої машини потребує невідкладної діагностики та подальшого ремонту.

Цінуйте серце свого автомобіля, і він віддячить вам довговічністю.#стонапечерске #ремонтавтокиев


22 перегляди0 коментарів

Comments


bottom of page